2019

In 2019 is editie 22 van de Avondvierdaagse Zeewolde, deze zal plaatsvinden van 4 t/m 7 juni 2019, zet het vast in je agenda.

De organisatie heeft vorig jaar vele mooie reacties gekregen over de nieuwe routes alsmede de startlocatie bij de RCN.

Hierbij willen wij nogmaals benadrukken dat ons evenement NIET zonder hulp van vrijwilligers en verkeersregelaars kan plaatsvinden. Bij deze willen wij alle vrijwilligers/verkeersregelaars dan ook van harte bedanken voor hun inzet en natuurlijk niet te vergeten al onze sponsoren! Samen maken wij er weer een mooi evenement van.

De A4D 2019 is van 4 t/m 7 juni ! 

POTJE MET VET

balloon-loopjijookmee

0Dagen0Uren0Minuten0Seconden

THEMA 2019

Het thema voor 2019 is ……….. ?

Fotograaf:

Ilona van de Brink

Website geschonken door:

Het Medialab in Zeewolde

VRIJWILLIGER / VERKEERSREGELAAR / SPONSOR en HUISREGELS !

Uiteraard kunnen ook wij niet zonder hulp van vrijwilligers, verkeersregelaars en sponsoren. Bij de start en finish kunnen vrijwilligers ons helpen zodat dit allemaal voorspoedig verloopt. Op de routes zijn verkeersregelaars nodig voor het veilig oversteken van de wandelaars. Sponsoren kunnen ons uiteraard ondersteunen met diversen zaken.

Wil jij vrijwilliger, verkeersregelaar of sponsor worden? Mail ons en wij nemen contact met je op.

  • Meld je dagelijks aan en af bij de tent.
  • Kijk en luister goed naar aanwijzingen van de organisatie, begeleiding en verkeersregelaars.
  • Blijf op de aangegeven route.
  • Glimlach en heb respect voor elkaar.
  • Loop zoveel mogelijk aan de kant.
  • Ruim je eigen afval op !
  • In geval van NOOD kunt u bellen naar 06 – 8393893.

INFORMATIE START & FINISH

Iedereen die de Avondvierdaagse loopt schrijft zich in.

Individueel: inschrijven 1 tot 9 personen

Je schrijft je in tijdens 1 van de 2 voorinschrijvingen, de datums volgen nog.

Lopers onder de 8 jaar lopen altijd met een volwassene, beide lopen mee en dienen zich ook zo in te schrijven.

Lopers onder de 18 jaar hebben, net als vorig jaar, schriftelijke toestemming nodig van hun ouders/verzorgers.

Wil je wachten met inschrijven tot de eerste wandelavond, dan zijn de kosten een stuk hoger!! Hou daar dus rekening mee.

Groepen: minimaal 10 personen per afstand (5 km of 10 km)

Groepen kunnen zich digitaal inschrijven tot aan de voorinschrijvingen.

Om van deze mogelijkheid gebruik te maken stuur je een mail naar avondvierdaagsezeewolde@outlook.com

Je krijgt dan bericht hoe de procedure verder gaat.

Groepen kunnen zich natuurlijk ook inschrijven tijdens 1 van de 2 voorinschrijvingen, data volgen nog.

Bij groepen is minimaal 1 volwassene aanwezig, voor grotere groepen geldt 1 volwassene per 15 kinderen.

Ook hier geldt, iedereen die meeloopt dient zich in te schrijven. (dus ook de begeleiding)

Ook de lopers van groepen onder de 18 jaar hebben, net als vorig jaar, schriftelijk toestemming nodig van hun ouders/verzorgers.

Mocht je vragen hebben hoe je dit regelt, stuur dan een mail naar avondvierdaagsezeewolde@outlook.com , wij helpen je graag verder.

Belangrijk

Elke avond voor vertrek ruil je je startkaart in bij het startbureau en eveneens bij terugkomst. Zo weten wij als organisatie dat je bent gestart en gefinisht!

Afstanden

In Zeewolde kun je deelnemen aan twee afstanden, de 5 km en 10 km. De afstanden kunnen iets langer of korter zijn.

Kosten: Let op er kan alleen CONTANT worden betaald.

5 km en 10 km individueel incl. medaille – € 5,- pp  (Bij inschrijving op de 1ste loopdag € 8,- pp)

5 km en 10 km groepen incl. medaille (vanaf 10 pers.) – € 4,50 pp  (Bij inschrijving op de 1ste loopdag € 8,- pp)

5 km en 10 km zonder medaille – € 2,50 pp  (Bij inschrijving op de 1ste loopdag € 5,- pp)

Start en finish

Dinsdag: Jeu de Boules, Horsterweg 216

Woensdag: Jeu de Boules, Horsterweg 216

Donderdag: RCN camping, Dasselaarweg 1 

Vrijdag: Vanaf het Kerkplein

Starttijden

18.00 – 18.30 uur: 10 km (individueel en groepen) 

18.15 – 18.45 uur: 5 km (individueel en groepen).

Privacy Policy Stichting Avondvierdaagse Zeewolde

GOED VOORBEREID OP PAD

Wandelen is een hele gezonde manier van bewegen! Het is ook nog eens extra leuk als je gezellig samen loopt met je klasgenoten, vrienden, ouders, opa’s en /of oma’s. Door deel te nemen aan de avondvierdaagse ontdek je op een speelse manier het goede gevoel en plezier in bewegen. Na het uitlopen krijgt elke deelnemer de felbegeerde beloning: de enige echte Avond4daagse medaille!

GOED VOORBEREID OP PAD

Hier enkele tips om je goed voor te bereiden op vier dagen wandelplezier.

Warm weer: Pas je wandeltempo aan (langzamer). Hierdoor produceer je minder warmte en hoeft je lichaam dus ook minder warmte af te voeren. Las regelmatig/vaker pauzes in en zorg dat je niet uitdroogt. Drink daarom voldoende water en vermijd alcohol. Eet niet te veel en zeker geen moeilijk verteerbare kost. Het verteren van voedsel produceert ook warmte en met warm weer heb je dit al meer dan genoeg! Zoek regelmatig verkoeling en probeer zoveel mogelijk in de schaduw te lopen als dat mogelijk is. Besproei jezelf met fris water, houd je hoofd onder de koele kraan of leg een natte en koele handdoek in je nek. Draag luchtige kleding van ademend materiaal dat het lichaam zoveel mogelijk bedekt tegen de zon. Met strakke kleding is het moeilijker om warmte kwijt te raken. Voorkom verbranding en gebruik een zonnebrandcréme met voldoende en hoge beschermingsfactor. Een hoed of pet beschermt tegen een mogelijke zonnesteek. Wees alert op symptomen als hoofdpijn, misselijkheid of duizeligheid. Dit kan wijzen op een vochttekort of zonnesteek!

Tekenseizoen: De teek komt steeds vaker voor in Nederland. Teken vallen niet uit de bomen, zoals dat vaak gedacht wordt, maar ze leven vooral in struikgewassen, grassen en heide, dus ook in de tuin, op de golfbaan en het wandelpad. Ons advies is om in ieder geval een lange broek aan te trekken tijdens het wandelen en schoenen met sokken ! Op stopdeteek.nl vind je alle informatie die je nodig hebt om tekenbeten te voorkomen en te behandelen.

Schoenen: zorg dat je op schoenen loopt die goed ingelopen zijn en die lekker zitten. Niet te los, maar zeker ook niet te strak. Denk eraan dat je voeten iets opzwellen (groter worden) als je een stuk loopt.

Kleding: het is lekker als je iets aan of juist uit kunt doen voor als je het koud of juist warm krijgt. Kleding in laagjes is daarom erg prettig. En vergeet vooral niet om regenkleding mee te nemen als er kans op regen is.

Niet te snel: ga niet meteen keihard van start. Begin in een lekker rustig tempo, zeker de eerste dag. Hoewel je waarschijnlijk in een groepje loopt, moet je proberen om toch zoveel mogelijk je eigen tempo te lopen.

Eten en drinken: wandelen is sporten en voor sporten heb je energie nodig. Neem daarom iets lekkers te eten mee voor onderweg. En natuurlijk iets te drinken, maar drink niet teveel in één keer. Beter is af en toe een slokje.

Trainen: als je gewend bent om te wandelen en te bewegen, dan is trainen voor de avond-vierdaagse niet direct noodzakelijk. Ben je dat niet gewend, dan is het verstandig om een paar keer te oefenwandelen om te wennen.

Het allerbelangrijkste is dat je lol in het wandelen hebt. Het leuke van met elkaar een tocht lopen in je eigen omgeving. En natuurlijk de feestelijke laatste avond, met intocht en een medaille aan het eind.

Veel plezier!!

CONTACT

Het bestuur van de Avondvierdaagse is te bereiken via:

Algemeen: avondvierdaagsezeewolde@outlook.com

Facebook: Stichting Avondvierdaagse Zeewolde

                          Instagram: avondvierdaagsezeewolde

Routes per avond

Klik op de desbetreffende dag voor de 5 of 10 km voor de route.

Mail ons

Avondvierdaagse Zeewolde wordt mede mogelijk gemaakt door: